Warning: Creating default object from empty value in /plugins/system/nonumberelements/helpers/parameters.php on line 129
 Polacy kupują mniej prezerwatyw - Męskim okiem - Kochanek
Polacy kupują mniej prezerwatyw
wtorek, 17 stycznia 2012 13:09

Polacy kupują coraz mniej środków antykoncepcyjnych - to wniosek jaki płynie z danych Nielsena i IMS Health, firm badających rynek farmaceutyczny. Według opublikowanego raportu w okresie od listopada 2010 do października 2011 kupiono o 10 proc. mniej prezerwatyw, niż w podobnym okresie rok wcześniej.


Z czego wynikają gorsze wyniki sprzedaży? Niektórzy eksperci wskazują na niże demograficzne. "Po prezerwatywy najczęściej sięgają najmłodsi. Jest ich coraz mniej, co prawdopodobnie odczuli też producenci" - mówi prof. Izdebski.

Z kolei znany seksuolog prof. Zbigniew Lew-Starowicz. wysnuł dosyć kontrowersyjną teroię: "Polacy coraz częściej wybierają inne formy seksu, być może traci na tym jego tradycyjna forma "

Natomiast spoko zachowują producenci środków antykoncepcyjnych. "Monitorujemy rynek na bieżąco, lecz nie wydaje się, by trend się utrzymał. Sytuacja w innych krajach również nie budzi naszych obaw" - tłumaczy Piotr Nowacki, brand manager marki Unimil.

"Czekamy na wyniki badania konsumenckiego, które sprawdzi m.in. przyczyny ostatnich spadków. W połowie lutego będziemy wiedzieć więcej" – zapowiada Maja Medowska, brand manager marki Durex.

Jeżeli chodzi o miejsca sprzedaży środków antykoncepcyjnych, to badania Nielsena wskazują, że trend zniżkowy jest problemem aptek, kiosków, sklepów spożywczych i wielobranżowych. Zyskują natomiast super – i hipermarkety oraz sklepy drogeryjno-kosmetyczne.

 



kg/Puls Biznesu